Οι Τουρκικές Αερογραμμές (τουρκ. Türk Hava Yolları, ΤΗΥ) είναι ο Τουρκικός Εθνικός Αερομεταφορέας.
Η έδρα της είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο Ατατούρκ & Διεθνές Αεροδρόμιο Σαμπίχα Γκέκσεν της Κωνσταντινούπολης και ως δευτερεύουσα βάση το Διεθνές Αεροδρόμιο Esenboga στην Άγκυρα.
Το δίκτυο προγραμματισμένων πτήσεων της εταιρείας εκτείνεται σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Άπω Ανατολή, Βόρεια και Νότια Αφρική και τις ΗΠΑ
Η εταιρεία ιδρύθηκε στις 20 Μαΐου 1933, ως Διεύθυνση Εθνικών Αερομεταφορών. Τον Αύγουστο του ίδιου έτους ξεκίνησε το πτητικό έργο.
Λίγο αργότερα, μετονομάστικε σε Hava Yolları Devlet Isletmesi Idaresi με έδρα την Άγκυρα και ξεκίνησε τη γραμμή Κωνσταντινούπολη - Εσκί-Σεχίρ - Άγκυρα.
Τον Ιούνιο του 1938 θα μετονομαστεί σε Devlet Hava Yolları (DHY). Το πρώτο διεθνές δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε το 1947 για Αθήνα.
Χρειάστηκαν όμως να περάσουν 40 χρόνια μέχρι να πραγματοποιηθεί το πρώτο υπερατλαντικό και υπερπόντιο δρομολόγιο.
Στις 20 Φεβρουαρίου του 1956 και ύστερα από έντονη αναδιοργάνωση επανιδρύεται ως Turk Hava Yollari AO (THY).
Μέχρι το 1990, το Τουρκικό κράτος είχε τον έλεγχο της εταιρείας, μετά όμως πουλήθηκε το 24,8% σε ιδιώτες.
Σήμερα, η ΤΗΥ ελέγχεται κατά 75,2% από την τουρκική κυβέρνηση (Διεύθυνση Ιδιωτικοποιήσεων) και κατά 24,8% από ιδιώτες. Απασχολεί 10.956 εργαζόμενους και έχει 50% μερίδιο στην θυγατρική αεροπορική εταιρεία SunExpress, που εδρεύει στην Αττάλεια.
http://www.turkishairlines.com/el-GR/Συμβάντα και Ατυχήματα
Σε γενικές γραμμές, η ΤΗΥ έχει υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Κατά τα 72 χρόνια ιστορίας της, είχε τρία ατυχήματα σε διεθνή δρομολόγια, και 18 στα εσωτερικά. Το πλέον γνωστό, ήταν αυτό της 3 Μαρτίου 1974, στην Γαλλία, όταν η πτήση ΤΚ 981 από το Διεθνή Αερολιμένα Charles de Gaulle του Παρισιού με κατεύθυνση το Λονδίνο και το αεροδρόμιο Heathrow, κατέπεσε ύστερα από εκρηκτική αποσυμπίεση του αεροσκάφους (τύπος αεροσκάφους McDonnell Douglas DC-10-30). 346 άτομα έχασαν την ζωή τους, και μέχρι το δυστύχημα στο Αεροδρόμιο της Τενερίφης, ήταν το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στα χρονικά.
Στις 25 Φεβρουαρίου 2009 η πτήση 1951 των Τουρκικών Αερογραμμών (αεροσκάφος Boeing 737-800 με κωδικό TC-JGE), κατέπεσε σε αγρό, λίγο πριν την προσγείωση στο Διεθνές Αεροδρόμιο Σχιπχόλ του Άμστερνταμ, με την άτρακτο να διαρρηγνύεται σε τρία σημεία.[1] Στην πτήση επέβαιναν 128 επιβάτες και επτά μέλη πληρώματος,[2] από τους οποίους 9 έχασαν τη ζωή τους (μεταξύ τους τρία μέλη του πληρώματος) και άλλοι 84 μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία.[3] 25 από τους τραυματίες ήταν σε σοβαρή κατάσταση, 24 είχαν ελαφρά τραύματα, ενώ δεν ανακοινώθηκε η κατάσταση των υπολοίπων.[4] Η προκαταρκτική έρευνα έδειξε ότι η πτώση οφειλόταν πιθανώς σε ελαττωματικό δείκτη υψομέτρου, ο οποίος έδωσε ένδειξη ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στο έδαφος, ενώ στην πραγματικότητα ήταν ακόμα σε ύψος 590 μέτρων. Αυτό οδήγησε τον αυτόματο πιλότο που χειριζόταν το αεροσκάφος να βάλει τις μηχανές στο ρελαντί, με αποτέλεσμα μεγάλη μείωση ταχύτητας και απώλεια στήριξης του αεροσκάφους. Οι πιλότοι αντιλήφθηκαν τη σοβαρότητα της κατάστασης μόνο όταν ενεργοποιήθηκε το αυτόματο σύστημα δόνησης των χειριστηρίων (stick shaker) σε ύψος 150 μέτρων και παρότι δόθηκε άμεσα εντολή στις μηχανές να ανεβάσουν στροφές, το αεροσκάφος βρισκόταν πλέον σε ύψος ανεπαρκές για να αναστραφεί η καθοδική του πορεία, με αποτέλεσμα την πρόσκρουση στο έδαφος.[5][6][7] Στόλος
|
|
Αριθμός αερ/φών: | 9 | | Ταχύτητα: | 890 km/h | Μέγιστο βάρος απογείωσης | (A340-311) 257.000 kg (A340-312) 262.000 kg (A340-313) 275.000 kg | Χωρητικότητα επιβατών: | 270/278 | Άνοιγμα φτερού | 60,304 m | Μέγιστο ύψόμετρο πτήσης: | 41.000 ft | Μάκρος: | 63,689 m | Μέγιστο βεληνεκές: | 11.952 km | Ύ ΨΟς: | 16,99 m | Μέγιστη χωρητικότητα εμπορευμάτων: | 44.836 kg / 152,80 m3 | |
|
|
Αριθμός αερ/φών: | 7 | | Ταχύτητα: | 860 Km/h | Μέγιστο βάρος απογείωσης | 233.000 Kg | Χωρητικότητα επιβατών: | 250 | Άνοιγμα φτερού | 60,3 m. | Μέγιστο ύψόμετρο πτήσης: | 41.100 ft | Μάκρος: | 58,8 m. | Μέγιστο βεληνεκές: | 12.000 km | Ύ ΨΟς: | 17,40 m. | Μέγιστη χωρητικότητα εμπορευμάτων: | 37.578 Kg / 105,95 m³ | |
|
A321- 231/211/232 |
Αριθμός αερ/φών: | 21 | | Ταχύτητα: | 836/844 km/h | Μέγιστο βάρος απογείωσης | 83.000/89.000 kg | Χωρητικότητα επιβατών: | 178/181/194/195/196/210 | Άνοιγμα φτερού | 34,09 m | Μέγιστο ύψόμετρο πτήσης: | 39.000 ft | Μάκρος: | 44,51 m | Μέγιστο βεληνεκές: | 3.350 km | Ύ ΨΟς: | 11,76 m. | Μέγιστη χωρητικότητα εμπορευμάτων: | 9.435 kg / 37,42 m3 Όταν η πτήση γίνεται η φόρτωση με container. | |
|
A320-214/232 |
Αριθμός αερ/φών: | 25 | | Ταχύτητα: | 858 km/h | Μέγιστο βάρος απογείωσης | 73.500 / 77.000 kg | Χωρητικότητα επιβατών: | 150 | Άνοιγμα φτερού | 33,91 m | Μέγιστο ύψόμετρο πτήσης: | 39.100 ft | Μάκρος: | 37,57 m | Μέγιστο βεληνεκές: | 3.350 km | Ύ ΨΟς: | 11,91 m | Μέγιστη χωρητικότητα εμπορευμάτων: | 9.435 kg / 37,42 m3 Όταν η πτήση γίνεται η φόρτωση με container. | |
|
|
Αριθμός αερ/φών: | 4 | | Ταχύτητα: | 844 km/h | Μέγιστο βάρος απογείωσης | 70.000 kg | Χωρητικότητα επιβατών: | 124 | Άνοιγμα φτερού | 34,10 m | Μέγιστο ύψόμετρο πτήσης: | 398.00 ft | Μάκρος: | 33,84 m | Μέγιστο βεληνεκές: | 3.350 km | Ύ ΨΟς: | 11,76 m | Μέγιστη χωρητικότητα εμπορευμάτων: | 27,62 m3 | |
|
|
Αριθμός αερ/φών: | 4 | | Ταχύτητα: | 900 km/h | Μέγιστο βάρος απογείωσης | 351,534 kg | Χωρητικότητα επιβατών: | 312 | Άνοιγμα φτερού | 64,80 m | Μέγιστο ύψόμετρο πτήσης: | 43.100 ft | Μάκρος: | 73,90 m | Μέγιστο βεληνεκές: | 14.685 km. | Ύ ΨΟς: | 18,60 m | Μέγιστη χωρητικότητα εμπορευμάτων: | 57.784 kg / 201,6 m3 | |
|
|
Αριθμός αερ/φών: | 52 | | Ταχύτητα: | 858 km/h | Μέγιστο βάρος απογείωσης | 79.015 kg | Χωρητικότητα επιβατών: | 165/155 | Άνοιγμα φτερού | 34,315 m | Μέγιστο ύψόμετρο πτήσης: | 41.000 ft | Μάκρος: | 39,472 m | Μέγιστο βεληνεκές: | 4.755 km. | Ύ ΨΟς: | 12,548 m | Μέγιστη χωρητικότητα εμπορευμάτων: | 8.408 kg / 45,05 m3 | |
B737 - 700 |
Αριθμός αερ/φών: | 13 | | Ταχύτητα: | 858 km/h | Μέγιστο βάρος απογείωσης | 61.998 kg | Χωρητικότητα επιβατών: | 124/149 | Άνοιγμα φτερού | 35,8 m | Μέγιστο ύψόμετρο πτήσης: | 41.000 ft | Μάκρος: | 33,6 m | Μέγιστο βεληνεκές: | 5.940 km. | Ύ ΨΟς: | 12,57 m | Μέγιστη χωρητικότητα εμπορευμάτων: | 5.178 kg | |
|
|
Αριθμός αερ/φών: | 3 | | Ταχύτητα: | 797 km/h | Μέγιστο βάρος απογείωσης | 68.038 kg | Χωρητικότητα επιβατών: | 150 | Άνοιγμα φτερού | 28,88 m | Μέγιστο ύψόμετρο πτήσης: | 37.000 ft | Μάκρος: | 36,449 m | Μέγιστο βεληνεκές: | 3.350 km | Ύ ΨΟς: | 11,125 m | Μέγιστη χωρητικότητα εμπορευμάτων: | 7.491 kg / 39,22 m3 | |
|
A310 CARGO
|
Αριθμός αερ/φών: | 4 | | Ταχύτητα: | 860 Km/h | Μέγιστο βάρος απογείωσης | 157.000 Kg | Χωρητικότητα αμπαριού | Heated, pressurized and ventilated. | Μέγιστη χωρητικότητα εμπορευμάτων: | 36.000 Kg / 200.00 m3 | Μέγιστο ύψόμετρο πτήσης: | 41.000 ft | Μέγιστο βεληνεκές: | 8.980 km | Διαστάσεις πόρτας | Το μικρό αμπάρι 310 x 220 x 155 cm Το κυρίως αμπάρι 225x300x190 (με μέγιστο 230 εκ). | Φόρτωση | Με containers και παλέτες στο κυρίως και στο μικρό αμπάρι. Η φόρτωση γίνεται χύμα στο αμπάρι για χύμα. | Σύνολο: 142 | |
|
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 25, 2012, 23:45:34 μμ από thailandgr »
"Δικό σου είναι αυτό που δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς εσένα"
The Little Prince - Antoine de Saint-Exupéry