Αποστολέας Θέμα: Οι τεχνες  (Αναγνώστηκε 6193 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Thailander

  • ***
  • Μηνύματα: 503
  • Φύλο: Άντρας
  • "Ride slower than your guardian angel can fly"
Οι τεχνες
« στις: Ιουλίου 01, 2008, 02:28:46 πμ »
Η καλλιτεχνικη κληρονομια της Ταιλανδης βασιστηκε σ' ενα αμαλγαμα ασιατικων επιρροων, τις οποιες αφομοιωσε δημιουργωντας ενα δικο της ξεχωριστο στιλ. Η αρχιτεκτονικη, οι πλαστικες τεχνες, το θεατρο, η χειροτεχνια, η λογοτεχνια, το τραγουδι και ο χορος, ολα κρυβουν μεσα τους στοιχεια δανεισμενα, κατα καιρους, απο τους πολιτισμους των Ινδων, των Χμερ, των Κινεζων, των Μαλαισιων και των Ευρωπαιων. Η Ταιλανδη ειναι μια χωρα που διαθετει μια πλουσια και συναρπαστικη ποικιλια τεχνων.

ΤΕΧΝΗ & ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΝΑΩΝ
Η θρησκεια ηταν ο κυριοτερος μοχλος πισω απο την πρωιμη αναπτυξη της ταιλανδεζικης τεχνης. Οι βουδιστες αρχιτεκτονες του βασιλειου Σουχοται (της περιοδου οπου εγιναν οι πρωτες αποπειρες ενοποιησης των λαων Ται) δανειστηκαν στοιχεια απο την αρχιτεκτονικη ναων των Χμερ και κατοπιν προσθεσαν τις χαρακτηριστικες κλιμακωτες στεγες τους με τους ακιδωτους χρυσους πυργισκους (βελη). Αργοτερα, την εποχη της Αγιουταγια, επικρατησε η κινεζικη επιρροη, με τον περιτεχνο διακοσμο - ιδιαιτερα τα κομματια πορσελανης με τα οποια επενδυαν πολλα κτιρια ναων. Αυτος ο διακοσμητικος πλουτος εφτασε στο απογειο του το πρωτο μισο του 19ου αιωνα, οπου γυαλινα ψηφιδωτα χρησιμοποιουνταν για να τονισουν αετωματα και κολονες, η λακα και τα φυλλα χρυσου για να κοσμουν τοιχους και ενθετο φιλντισι (mother of pearl) σε πορτες και παραθυροφυλλα, στοιχεια που ολα μαζι δημιουργουσαν μια πανδαισια χρωματων.

Βατ
Τα βατ (wats) -εκτιμαται οτι υπαρχουν γυρω στα 30.000 σε ολη τη χωρα- ειναι κατι παραπανω απο τοποι λατρειας. Ιδιως στις μικροτερες πολεις και τα χωρια, τα βατ ειναι αναποσπαστο μερος της κοινοτικης ζωης, περιεχουν κλινικες, νεκρικες κατοικιες, σχολεια, κοινοτικα κεντρα, χωρους ψυχαγωγιας, αγορες και μονες. Καποια χρησιμοποιουνται ακομα και ως κεντρα αποτοξινωσης απο τα ναρκωτικα.



Μποτ
Το πιο σημαντικο ιερο κτιριο μεσα σ' ενα βατ ειναι το μποτ (bot), που συνηθως ειναι και το πιο εντυπωσιακο του συγκροτηματος, με περιτεχνα διακοσμημενα πορτες και παραθυροφυλλα, ψηλες στεγες και απαστραπτοντες πυργισκους. Το μποτ ειναι μια αιθουσα οπου τελουνται θρησκευτικες τελετες και χειροτονιες μοναχων κι οπου ερχονται οι δοκιμοι μοναχοι για τον καθημερινο τους διαλογισμο. Οι μεγαλοι σε ηλικια μοναχοι χρησιμοποιουν το μποτ για να κηρυττουν στους νεοτερους τις βουδιστικες γραφες και για να κανουν κατηχηση στους πιστους.



Βιχαν
Αυτη η κατασκευη ειναι μια βοηθητικη αιθουσα συγκεντρωσεων, οπου οι πιστοι μαζευονται για να τιμησουν τα κυρια αγαλματα του Βουδα που εχει ενα βατ. Και ενω μπορει να υπαρχει μονο ενα μποτ σε καθε βατ, τα βιχαν (wihan) μπορει να ειναι πολλα. Χρησιμοποιουνται επισης ως αιθουσες κηρυγματος για μοναχους και απλους πιστους.



Τσεντι
Τα τσεντι (chedi) ειναι οι ινδικης προελευσης στουπες - μνημεια σε σχημα θολου, που στεγαζαν αρχικα ιερα λειψανα του Βουδα, οπως κειμενα, αγαλματα και κομματια οστων. (Πολλοι Ταιλανδοι πιστευουν οτι τα οστα του Βουδα εχουν τη δυναμη να αναπαραγονται, ετσι ωστε να μοιραζονται στα χιλιαδες βατ της χωρας.) Αργοτερα τα τσεντι χρησιμοποιουνταν για να στεγαζουν λειψανα βασιλιαδων και αγιων. Σημερα μπορει να περιεχουν τα λειψανα οποιου διαθετει την οικονομικη ευχερεια να χρηματοδοτησει την κατασκευη τους. Με την ελπιδα οτι θα τους αποφερει προσωπικη αξια, πολλοι κατασκευαστες χτιζουν νεα τσεντι αντιγραφοντας καποια αλλα ιστορικης σημασιας που περιεχουν λειψανα του Βουδα.



Πρασατ
Αυτοι η πυργοι-ιερα προηλθαν απο τους αντιστοιχους της εποχης των Χμερ, τοτε που ηταν κεντρικα στοιχεια ενος ναου. Ο κυριος πυργος του πρασατ (prasat), το πρανγκ, και οι τεσσερις μικροτεροι πυργισκοι που τον περιβαλλουν συμβολιζουν τις κορυφες του ορους Μερου, κεντρου του ινδουιστικου συμπαντος και κατοικιας των θεων. Στα βατ, τα πρασατ απεκτησαν δευτερευοντα ρολο και χρησιμοποιουνταν για κοσμικες εκδηλωσεις η θρησκευτικες τελετες. Τα πρασατ που σχεδιαστηκαν για βασιλικες και κοσμικες τελετες εχουν τις καμπυλωτες, κλιμακωτες στεγες που υπαρχουν στα περισσοτερα κτιρια του βατ, ενω τα θρησκευτικα πρασατ εχουν διατηρησει τη μορφη της εποχης των Χμερ.



Σαλα
Τα σαλα (sala) ειναι μικρα κτισματα, ανοιχτα στο πλαι, που χρησιμοποιουν προσκυνητες και μοναχοι για να προφυλαχτουν απο τη ζεστη. Χρησημοποιουνται επισης ως αιθουσες διδασκαλιας και κοινοτικων εκδηλωσεων η ως καταλυματα επισκεπτων που διανυκτερευουν στην πολη οταν εχει καποιο φεστιβαλ.



Αλλα κτισματα
Το χορ ρακανγκ (hor rakang) ειναι μια μικρη, απλη κατασκευη μ' ενα τυμπανο η καμπαναριο, το οποιο καλει τους μοναχους σε χειροτονιες, γευματα η διαλογισμο. Οι περισσοτεροι ναοι εχουν επισης ενα χορ τραι (xor trai). Προκειται για μια περιτεχνα σκαλισμενη και διακοσμημενη βιβλιοθηκη. Συνηθως ειναι υπερυψωμενη σε πασσαλους για να κρατα τα εντομα και τα αλλα παρασιτα μακρια απο το κτιριο και τα βιβλια. Τα κουτι (kutis) ειναι τα διαμερισματα των μοναχων και βρισκονται συνηθως πισω απο εναν τοιχο, φραχτη η καναλι, για να ξεχωριζουν απο τα θρησκευτικα κτισματα του βατ. Αποτελουνται κυριως απο κοιτωνες, ενω ατομικα κελια εχει ενας πολυ μικρος αριθμος μοναχων.   

« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 01, 2008, 22:45:52 μμ από kyklades »


ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ χωρις να θελω
θα ΠΕΘΑΝΩ χωρις να θελω
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ τουλαχιστον
να ζησω οπως θελω

kyklades

  • Επισκέπτης
Απ: Οι τεχνες
« Απάντηση #1 στις: Ιουλίου 01, 2008, 22:55:58 μμ »
κύριε arny έβαλα μερικές φωτογραφίες στο θέμα σας ... με όλο το θάρρος :)
θέλω να σας συγχαρώ για τα ωραία θέματα που μας παρουσιάζεται κατά καιρούς, τα σέβη μου  :D
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 02, 2008, 03:20:26 πμ από kyklades »

Αποσυνδεδεμένος Thailander

  • ***
  • Μηνύματα: 503
  • Φύλο: Άντρας
  • "Ride slower than your guardian angel can fly"
Απ: Οι τεχνες
« Απάντηση #2 στις: Ιουλίου 04, 2008, 02:43:01 πμ »
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΠΙΤΙΩΝ
Η αρχιτεκτονικη των ταιλανδεζικων σπιτιων εξελιχθηκε με βαση την αρχιτεκτονικη των ναων, αν και με σαφως λιγοτερο πομπωδες στιλ. Οι χτιστες χρησιμοποιουσαν προκατασκευασμενες πλακες απο ξυλο τικ, το επικρατεστερο υλικο, που τις εφαρμοζαν σ' ενα σκελετο απο βαριες κολονες με ξυλινους συνδετικους πυρους. Οι τεχνοτροπιες διαφοροποιηθηκαν ανα περιοχη. Η τεχνοτροπια που κυριαρχησε στις κεντρικες πεδιαδες μοιαζει περισσοτερο με την αρχιτεκτονικη των ναων και διακρινεται απο μεγαλη κλιση στις στεγες, περιτεχνα αετωματα, διακοσμητικες βεραντες που ενωνουν μεταξυ τους τα επιμερους κτισματα, και τοιχους που γερνουν ελαφρως προς τα μεσα. Οι λιμνες και οι κηποι χαριζαν στα σπιτια μεγαλυτερη κομψοτητα. Χαρακτηριστικο δειγμα ειναι η Οικια Τζιμ Τομσον.
    Η παραδοσιακη ταιλανδεζικη αρχιτεκτονικη αρχισε να υποχωρει στις αρχες του 20ου αιωνα, εξαιτιας της επικρατησης των δυτικων τασεων η, σε ορισμενες περιπτωσεις, εξαιτιας της αναμειξης τους με τις τοπικες. Τα τελευταια χρονια καποια ξενοδοχεια εχουν επαναφερει την παραδοσιακη ταιλανδεζικη αρχιτεκτονικη με εντυπωσιακα αποτελεσματα. Ενα εξοχο παραδειγμα ειναι το Sukhothai Hotel στην Μπανγκοκ, με τη μεγαλη ρηχη λιμνη του και τα μικρα τουβλινα τσεντι στο φουαγιε του.

ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ
Πολλα προιοντα χειροτεχνιας, οπως τα ξυλογλυπτα, το ενθετο φιλντισι, τα κεραμικα και τα αντικειμενα απο λακα ειναι διακοσμητικα ειδη με προελευση την αρχιτεκτονικη ναων. Καποιες απο αυτες τις τεχνες εχουν αναποφευκτα υποχωρησει με τον εκσυγχρονισμο της Ταιλανδης και την εξαφανιση των παλιων τεχνιτων, ομως αλλες ανθουν χαρη στην αναπτυξη του τουρισμου και τη μεγαλη ζητηση σε σουβενιρ υψηλης ποιοτητας. Η ξυλογλυπτικη και η αργυροχοια εχουν διατηρησει υψηλα στανταρ, ενω το υφαντο μεταξι που παραγεται στη Βορειοανατολικη Ταιλανδη ειναι απο τα σπουδαιοτερα εξαγωγιμα προιοντα. Τα κεραμικα, οπως τα υαλεπιχριστα σελαντον και τα εξοχα σφυρηλατα μπολ απο νιελο, ειναι συνηθως εξαιρετικης ποιοτητας.
    Τα περισσοτερα χειροτεχνηματα, που αναφερονται στη συνεχεια, υπαρχουν προς πωληση στην Μπανγκοκ, και σε ακομα χαμηλοτερες τιμες στο Τσιανγκ Μαι, μια πολη που φημιζεται ως το κατ' εξοχην χειροτεχνικο κεντρο της Ταιλανδης κι ενα απο τα σημαντικοτερα της νοτιοανατολικης Ασιας.

Κεραμικα
Η Ταιλανδη παραγει διαφορους τυπους κεραμικων, συμπεριλαμβανομενων των πηλινων σελαντον με την υαλωδη, πρασινη επιχρηση. Τα πιο διασημα κεραμικα ειναι τα λεπτοδουλεμενα και περιτεχνα διακοσμημενα Μπεντζαρονγκ (Benjarong), που εχουν τις ριζες τους στην κινεζικη δυναστεια των Μινγκ (1368-1644). Τα αντικειμενα Μπεντζαρονγκ ποικιλλουν απο βαζα μεχρι ολοκληρα σερβιτσια φαγητου.

Αντικειμενα απο λακα
Η λακα της Βορειας Ταιλανδης βγαινει σε δυο ποικιλιες: χρυση με μαυρη, και ματ κοκκινη με μαυρες και/η πρασινες λεπτομερειες. Θα τη δειτε σε περιτεχνα δοχεια και δισκους, ξυλινα αγαλματιδια, πλεκτα καλαθια απο μπαμπου και βουδιστικα χειρογραφα.

Ενθετο φιλντισι
Η ενθετη διακοσμηση απο φιλντισι χρησιμοποιειται σε δισκους σερβιρισματος και διαφορα δοχεια, καθως και σε αναμνηστικες πλακες με κλασικες σκηνες.Ελαχιστα ομως ξερουμε για την εξελιξη της μεχρι τις περιοδους της Αγιουταγια και πρωιμης Μπανγκοκ, οπου χρησιμοποιηθηκε ευρητατα στη διακοσμηση θυρων και παραθυρων σε ναους η σε επιπλα και δοχεια υγρων.

Αντικειμενα απο νιελο
Πιθανολογειται οτι ηταν Πορτογαλοι εμποροι στη Νοτια Ταιλανδη αυτοι που εφεραν την υπεροχη τεχνη του νιελου στο βασιλειο. Η Νακον Σι Ταμαρατ ειναι εδω και αιωνες το κεντρο της παραγωγης αντικειμενων απο νιελο, ενω προσφατα το συγκεκριμενο ειδος χειροτεχνιας γνωρισε μεγαλη ανακαμψη, τοσο στην επαρχια οσο και σε ολοκληρη τη χωρα. Απο νιελο κατασκευαζονται δαχτυλιδια, κολιε, βραχιολια, μπολ, βαθρα, κουτια και δισκοι σερβιρισματος.

Μεταξωτα
Τα στιλπνα, χειροποιητα μεταξωτα της Ταιλανδης θεωρουνται απο τα καλυτερα του κοσμου και απο τα πλεον περιζητητα απο διακοσμητες και σχεδιαστες. Υπολειμματα μεταξιου που ανακαλυφθηκαν στο Μπαν Τσιανγκ της Βορειοανατολικης Ταιλανδης μαρτυρουν οτι η τεχνη ηταν γνωστη στην περιοχη απο την αρχαιοτητα. Πιστευεται οτι οι ταιλανδοφωνοι μεταναστες εφεραν αργοτερα απο την επαρχια Γιουναν της Κινας κι αλλα ειδη μεταξουργιας.

Ασημικα
Συμφωνα με το θρυλο, στα τελη του 13ου αιωνα 500 οικογενειες αργυροχοων προσφυγων απο το Μιανμαρ (Βιρμανια) κατεφυγαν στο Τσιανγκ Μαι για να γλιτωσουν απο τους Μογγολους εισβολεις. Εγκατασταθηκαν εκει και σημερα η περιοχη παραγει ορισμενα απο τα ωραιοτερα ασημικα στην Ασια. Απο τα προιοντα που δεν πρεπει να χασετε ειναι του κλασικου στιλ μπολ, που χρησιμοποιουνταν σαν δοχεια νερου και φαγητου, οι συγχρονες τσαγιερες και σερβιτσια και τα κοσμηματα φιλιγκραν.

Ομπρελες & βενταλιες
Οι χειροποιητες ομπρελες και οι βενταλιες που διπλωνουν γινονται απο λιωμενο φλοιο δεντρου (συνηθως μουριας), μεταξι η βαμβακι. Οι τεχνιτες φτιαχνουν το σκελετο απο μπαμπου σκιζοντας με το χερι το μπαμπου σε λωριδες, ενω ανοιγουν τις τρυπες με ποδοκινητο τρυπανι. Κατοπιν ζωγραφιζουν σε αυτα τα αντικειμενα, που προοριζονται κυριως για διακοσμητικη χρηση , πουλια, δρακους και σκηνες απο το χωριο.

Ξυλογλυπτικη
Τα αλλοτε απεραντα ταιλανδεζικα δαση με τικ και αλλα δεντρα σκληρου ξυλου ηταν μια ετοιμη πηγη υλικου για τους τεχνιτες της ξυλογλυπτικης, το ταλεντο των οποιων φαινεται στα περιτεχνα αετωματα, πορτες και στηριγματα στεγης που κοσμουν σχεδον καθε ναο της Ταιλανδης.
    Υπαρχει μια αφανταστη ποικιλια ξυλογλυπτων, απο λεπτοδουλεμενα παραβαν, κεφαλαρια, επιπλα και ελεφαντες, υψους 2 μετρων, μεχρι αγαλματιδια, σαλατιερες, νεωτερισμους και παιχνιδια. Ακομα και τα πιο προσιτα στην τιμη ξυλογλυπτα εντυπωσιαζουν πολλες φορες με την τεχνη τους.
ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ χωρις να θελω
θα ΠΕΘΑΝΩ χωρις να θελω
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ τουλαχιστον
να ζησω οπως θελω

Αποσυνδεδεμένος Thailander

  • ***
  • Μηνύματα: 503
  • Φύλο: Άντρας
  • "Ride slower than your guardian angel can fly"
Απ: Οι τεχνες
« Απάντηση #3 στις: Ιουλίου 05, 2008, 03:22:49 πμ »
ΧΟΡΟΣ & ΘΕΑΤΡΟ
Το παραδοσιακο ταιλανδεζικο θεατρο εξελιχθηκε μεσα σε μερικους αιωνες κατω απο την καθοδηγηση της βασιλικης αυλης σε μια πλουσια συνθεση κλασικου χορου, υποκριτικης και ενιοτε ασεμνης, λαικης ψυχαγωγιας. Υπαρχουν εξι ειδη: το κον (khon), στο οποιο χρησιμοποιουνται μασκες και χορος για την αναπαρασταση σκηνων απο το Ραμακιεν, το λακον (lakhon), το οποιο χρησιμοποιει τοσο το συμβατικο οσο και το πιο ελευθερο θεατρο αναπτυσσοντας διαφορα θεματα, το λι-κε (li-khe), το πιο δημοφιλες θεατρικο ειδος της χωρας με κωμικα και μελοδραματικα θεματα, το μανορα (manhora), η νοτιοταιλανδεζικη εκδοχη του λικε βασισμενη στο ινδικο φολκλορ΄το νανγκ (nang) η θεατρο σκιων, μια τεχνη επισης του νοτου που τεινει σημερα να εκλειψει, και το λακον λεκ (lakhon lek), στο οποιο χρησιμοποιουνται επισης μαριονετες με κοστουμια παρομοια των καλλιτεχνων του κον.

Κον
Σ' αυτο το κλασικο ειδος θεατρου βρισκουμε πολυπληθεις θιασους με αποκλειστικα αντρες χορευτες. Κατα παραδοση, οι παραστασεις κον παρουσιαζονταν μπροστα στη βασιλικη αυλη και τους επισκεπτες της με τη συμμετοχη εκατονταδων χορευτων. Οι καλλιτεχνες φορουν εντυπωσιακα κοστουμια, καπελα και μασκες που αναπαριστουν τεσσερις τυπους χαρακτηρων - ανθρωπους αντρες, ανθρωπους γυναικες, πιθηκους και δαιμονες. Εντυπωσιακες, αν και μειωμενης διαρκειας, παραστασεις κον μπορειτε να δειτε στο Εθνικο Θεατρο της Μπανγκοκ.

Λακον
Το λακον (lakhon) βασιζει τη γοητεια του στη γυναικεια χαρη και την εκλεπτυσμενη δεξιοτεχνια. Τα θεματα, που προερχονται βασικα απο το Ραμακιεν, εμπλουτιζονται με φολκλορικους χορους απο τα βορειοανατολικα και αρχαιους θρυλους απο το Νοτο της χωρας.

Λι-κε
Αυτη ειναι η πιο δημοφιλης μορφη θεατρου με ζωντανους ηθοποιους και παρουσιαζεται σε πανηγυρια ναων, φεστιβαλ χωριων και αλλες εκδηλωσεις σε πολεις και χωρια της Ταιλανδης. Προκειται για ενα χαρουμενο θεαμα που περιλαμβανει κλασικη και φολκλορικη μουσικη, εκκεντρικα κοστουμια, φαρσοκωμωδια, μελοδραμα και σεξουαλικα υπονοουμενα. Συχνα μετατρεπεται σε πολιτικη σατιρα η καυστικο κοινωνικο σχολιασμο. Οι θιασοι περιοδευουν σε ολη τη χωρα και στις παραστασεις τους μαζευονται ολοκληρα χωρια για μια βραδια ξεφρενου κεφιου. Παρα το περασμα των αιωνων, το λι-κε (li-khe) εχει παραμεινει δημοφιλες και μαλιστα εχει μεταφερθει πετυχημενα και στη μικρη οθονη. Σημερα, οι κωμωδιες καταστασεων λι-κε ειναι απαραιτητο στοιχειο του καθημερινου προγραματος της ταιλανδεζικης τηλεορασης.
    Η νοτιοταιλανδεζικη εκδοχη του λι-κε ονομαζεται μα-νορα (ma-norah).

Θεατρο σκιων
Αν και στις μερες μας σπανιζει, το θεατρο σκιων (nang) η νανγκ ηταν καποτε το πιο δημοφιλες ειδος διασκεδασης στη Νοτια Ταιλανδη. Υπαρχουν δυο ειδη νανγκ. Στο νανγκ γιαι (nang yai) χρησιμοποιουνται κουκλες φυσικων διαστασεων, τις οποιες κινουν δεξιοτεχνες του ειδους με τη βοηθεια δυο πασαλων. Στο ειδος νανγκ ταλουνγκ (nang thalung) χρησιμοποιουνται μικροτερες και πιο ευκινητες μαριονετες με αρθρωτους συνδεσμους.

Λακον λεκ
Το λακον λεκ (lakhon lek), που σημαινει <<μικρο θεατρο>>, εχει πια εκλειψει. Παιζοταν με κουκλες, υψους εως και 90 εκατοστων, φτιαγμενες απο χαρτι και συρμα. Τις εντυναν με εξεζητημενα κοστουμια, παρομοια με αυτα του κον, ενω και τα θεματα ηταν περιπου τα ιδια.

Ραμ βονγκ
Το δημοφιλεστερο παραδοσιακο χορο της Ταιλανδης ram wong (ραμ βονγκ, χορευτικος κυκλος) θα το δειτε συνηθως σε πανηγυρια ναων και φεστιβαλ. Το ραμ βονγκ χορευεται απο Ταιλανδους ολων των ταξεων και ειναι ενα πολυ κοινωνικο εθιμο.

ΜΟΥΣΙΚΗ

Παραδοσιακη μουσικη
Η παραδοσιακη κλασικη μουσικη της Ταιλανδης, που χρονολογειται απο την περιοδο Σουχοται, συνδυαζει κινεζικα, ινδονησιακα και ινδικα στοιχεια. Μπορει να ακουστει παραξενη και κακοηχη σ' ενα ξενο αυτι, ομως οσο την ακουει κανεις τοσο περισσοτερο νοημα βγαζει. Βασιζεται σε μια πεντατονη διατονικη κλιμακα, η οποια χρησιμοποιουταν πολυ πριν απο την εξελιξη της συγχρονης δυτικης κλιμακας. Η μουσικη παιζεται απο ορχηστρα που δινει εμφαση στα κρουστα οργανα, γι' αυτο θα ακουσετε κυριως ηχους τυμπανων, γκονγκ και ξυλοφωνων, καθως και εγχορδων οργανων απο την ασιατικη μουσικη παραδοση.
    Οι μελωδιες αυτες συνοδευουν εκει και αιωνες τις παραστασεις κον, λακον και λι-κε, ενω μια μικροτερη εκδοχη της ταιλανδεζικης ορχηστρας συνοδευει μεχρι και αγωνες ταιλανδεζικου μποξ δινοντας μια σχεδον σουρεαλιστικη νοτα στην αγριοτητα της παλης.

Συγχρονη μουσικη
Στην ταιλανδεζικη ποπ βρισκουμε τους γλυκαναλατους στιχους της δυτικης ποπ, αλλα υπαρχουν καποιες μορφες που εχουν διατηρησει μια χαρακτηριστικη ταιλανδεζικη χροια, χρησιμοποιοντας παραδοσιακα οργανα και καυστικους στιχους που αναδεικνυουν οψεις της συγχρονης ταιλανδεζικης κουλτουρας. Η ποπ μουσικη ωριμασε τη δεκαετια του 1980 με την εμφανιση ενος ειδους τραγουδιου με κοινωνικες προεκτασεις, γνωστου ως pleng peur cheevit, το οποιο εδωσε μουσικη οντοτητα σε κοινωνικα και πολιτικα θεματα μαλλον κι οχι σε ιστοριες νεανικου, ανεκπληρωτου ερωτα. Το δημοφιλες συγκροτημα Carabao απο την Μπανγκοκ, που συνεθεσε και ερμηνευσε την επιτυχια του 1980 <<Made in Thailand>>, ηταν το πρωτο που εκανε αισθητη αυτη την αλλαγη. Το τραγουδι αυτο, καθως και αλλα πολλων συγκροτηματων που ακολουθησαν αμφισβητησαν τη σημασια του δυτικου υλισμου στην ταιλανδεζικη κοινωνια και εθιξαν θεματα ηθικης αλλα και φτωχιας.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Το Ραμακιεν, η ταιλανδεζικη εκδοχη του ινδουιστικου επους Ραμαγιανα, κυριαρχει στην ταιλανδεζικη κλασικη λογοτεχνια, ενω εχει την τιμητικη του και στις εικαστικες τεχνες, το θεατρο και το τραγουδι. Εφτασε στην Ταιλανδη πριν απο 900 χρονια με τους Χμερ, οι οποιοι σκαλισαν πανω σε πετρα σκηνες απο το επος στο Πρασατ Χιν Πιμαι, το Πρασατ Πανομ Ρουνγκ και αλλους ναους. Η ταιλανδεζικη εκδοχη του επους αποτυπωθηκε γραπτα για πρωτη φορα στα χρονια της βασιλειας του Ραμα Α και περιλαμβανει 60.000 στιχους. Το Ραμακιεν ειναι στην ουσια το ιδιο με το Ραμαγιανα, με καποιους ομως χαρακτηρες να εξωραιζονται και καποιους αλλους να περνουν σε δευτερο πλανο. Η ιστορια ειναι μια οδυσσεια αναζητησης, ερωτα, προδοσιας και πολεμου.
ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ χωρις να θελω
θα ΠΕΘΑΝΩ χωρις να θελω
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ τουλαχιστον
να ζησω οπως θελω