Αποστολέας Θέμα: Ενδοχωρα & θαλασσια παρκα Νοτιας Ταιλανδης  (Αναγνώστηκε 7066 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Thailander

  • ***
  • Μηνύματα: 503
  • Φύλο: Άντρας
  • "Ride slower than your guardian angel can fly"
Ενδοχωρα & θαλασσια παρκα Νοτιας Ταιλανδης
« στις: Οκτωβρίου 07, 2008, 00:33:37 πμ »
Ησυχες παραλιες, δημοφιλη θερετρα, απομονωμενα νησακια με ονειρικους υποβρυχιους κοραλλενιους κοσμους και βουνα καλυμμενα με τροπικα δαση της βροχης συνθετουν την ομορφια του Νοτου της Ταιλανδης.
Νοτια της Μπανγκοκ, η χωρα συνεχιζεται δαντελωτα αναμεσα στον κολπο της Ταιλανδης και τ' αγρια βουνα των συνορων με το Μιανμαρ (Βιρμανια), σχηματιζοντας μια τοσο λεπτη λωριδα γης, που σε μερικα σημεια η αποσταση μεταξυ του κολπου και του Μιανμαρ δεν ξεπερνα τα 12 χλμ. Ακομα πιο νοτια, ο Ισθμος του Κρα ειναι το στενοτερο σημειο μεταξυ Ινδικου και Ειρηνικου Ωκεανου. Απο το σημειο εκεινο η Ταιλανδη πλαταινει και παλι καταληγοντας στη Μαλαικη Χερσονησο, οπου εκει πλεον βρεχεται και η ανατολικη και η δυτικη ακτη της.

Πριν απο τρεις αιωνες, οταν το λιμανι της νοτιας Βιρμανιας Μεργκουι ανηκε στο Σιαμ, οι πολεις κατα μηκος αυτης της στενης λωριδας γης εχαιραν μεγιστης σημασιας και επιρροης. Το Πρατσουαπ Κιρι Καν ηταν ο ανατολικος εμπορικος κομβος στο δρομο που ενωνε την Αγιουταγια με την Ινδια. Οι αγορες του ηταν γεματες με τα καλυτερα μεταξια, αρωματικη ξυλεια και σπανιες πορσελανες. Στο Πετσαμπουρι οι ναοι της δυναστειας των Χμερ μαρτυρουν οτι η πολη αποτελουσε καποτε το νοτιοτερο ακρο της πανισχυρης αυτοκρατοριας τους. Ακομα πιο νοτια, στην Τσαιγια, αρχαιολογικες ανασκαφες απεδειξαν οτι η πολη ηταν σημαντικο κεντρο της αυτοκρατοριας Σριβιτζαγια (8ο-13ο αιωνα), που κυριαρχουσε εκεινη την περιοδο στο μεγαλυτερο μερος της σημερινης Ινδονησιας, Μαλαισιας και Νοτιας Ταιλανδης.
    Απο το 19ο αιωνα μεχρι και σημερα η περιοχη απολαμβανε την ευνοια της ταιλανδεζικης βασιλικης οικογενειας. Βασιλιαδες και πριγκιπες κατασκευαζαν εδω μεγαλειωδη παλατια για ν' αποσυρονται κατα καιρους απο τα βασιλικα τους καθηκοντα. Στο Βασιλικο Γηπεδο Γκολφ της Χουα Χιν βρισκοταν ο βασιλιας Πρατζαντιποκ (Ραμα Ζ) το 1932, οταν εμαθε οτι ειχε εκθρονιστει με αναιμακτο πραξικοπημα, το οποιο σημανε για τη δυναστεια των Τσακρι το τελος 165 χρονων απολυτης μοναρχιας. Ο τωρινος μοναρχης, βασιλιας Μπουμιμπολ, παραθεριζει στο βασιλικο ανακτορο της Χουα Χιν, εκει οπου συνηθιζε ν' ανοιγεται στη θαλασσα με μια μικρη λεμβο, την οποια ειχε κατασκευασει μονος του. Τρεις βασιλιαδες (οι Ραμα Ε, Ζ και Θ) καταφεραν μαλιστα να φτασουν μεχρι το απομακρυσμενο Κο Πανγκαν στο αρχιπελαγος Κο Σαμουι και σκαλισαν το εμβλημα τους σ' ενα βραχο διπλα στους καταρρακτες Ταν Σαντεν.
    Το πρωτο κομματι της Νοτιας Ταιλανδης, μεταξυ Πετσαμπουρι (160 χλμ. νοτια της Μπανγκοκ) και Τσουμπον, προσελκυει ελαχιστους ξενους επισκεπτες, ομως διαθετει πλουσια αξιοθεατα παρα την περιορισμενη του εκταση. Τα οικονομικα παραλιακα του θερετρα και το απιστευτα πρασινο και βραχωδες εσωτερικο του ελκουν κυριως Ταιλανδους παραθεριστες. Εξαιρεση αποτελει η Χουα Χιν, ενα ολοενα και πιο δημοφιλες διεθνες θερετρο.
    Φτανοντας στο Τσουμπον (το ονομα του προερχεται απο την ταιλανδεζικη λεξη chumnumphon, που σημαινει τοπος συναντησης), οι επισκεπτες εχουν την εξης επιλογη: ειτε να ακολουθησουν τον Highway 4, που διασχιζει τα γραφικα βουνα μεχρι το Ρανονγκ και την πανεμορφη αλλα ελαχιστα γνωστη στους τουριστες δυτικη ακτη με τα παρθενα νησακια της, ειτε να συνεχισουν νοτια κατα μηκος της ανατολικης ακτης στον Highway 401 μεχρι το Σουρατ Τανι, σημειο αφετηριας των πλοιων για τον τροπικο παραδεισο των νησιων του αρχιπελαγους Κο Σαμουι.

Πετσαμπουρι & περιχωρα

Το Πετσαμπουρι ειναι το τοπονυμιο με τις περισσοτερες γραφες στα αγγλικα. Ομως, οπως και να το πει κανεις, γεγονος ειναι πως το Πετσαμπουρι διαθετει πλουτο πολιτιστικων, ιστορικων και φυσικων αξιοθεατων.

Το 1859 ο βασιλιας Μονγκουτ εχτισε το πιο χαρακτηριστικο συμβολο αυτης της βασιλικης προτιμησης για χαλαρωση, το Πρα Νακον Κιρι (που σημαινει <<ουρανια πολη του βουνου>>).
    Στους χωρους του παλατιου λειτουργει και το Εθνικο Μουσειο του Πρα Νακον Κιρι.

Περα απο την πολη

Κυριοτερες ατραξιον:
- Σπηλαιο με τα αγαλματα του Βουδα Ταμ Καο Γιοι, 22 χλμ. βορεια, απο τον Highway 4
- To μεγαλυτερο εθνικο παρκο της Ταιλανδης, το Καενγκ Κρατσαν, 70 χλμ. νοτιοδυτικα της πολης
- Παραλιες του Τσα-αμ, κατα μηκος των 40 χλμ. της ακτης νοτια του Πετσαμπουρι
- Παραλιες Χατ Τσαο Σαμραν, 12 χλμ. βορεια του Τσα-αμ & Λαεμ Λουανγκ, 7 χλμ. πιο νοτια
- Παραλια Χατ Πουκ Τιαν
- Η ακτη της πολης Τσα-αμ με τα πολυτελη θερετρα και τα γηπεδα γκολφ

Πληροφοριες: 500/51 Phetkasem Rd., Cha-am.

Περιπατος στο Πετσαμπουρι
Ενας περιπατος στα συγκροτηματα ναων του Πετσαμπουρι θα σας δωσει μια εικονα του κυριαρχου ρολου που ανεκαθεν ειχε, και εχει, ο βουδισμος στην καθημερινη ζωη των Ταιλανδων. Ειναι επισης μια καλη εισαγωγη στη θρησκευτικη και ιστορικη σημασια αυτης της γοητευτικης πολης.

Αξιζει να δειτε:
- Βατ Γιαι Σουβαναραμ, μετα τη γεφυρα δεξια στην Pongsuriya Road.
- Βατ Καμπαενγκ Λαενγκ (Pokarong Road)
- Βατ Κο Καου Σουταραμ, δεξια απο τον πυργο του ρολογιου της πολης πριν απο το γεφυρακι.
- Βατ Μαχατατ, αριστερα απο την Phra Song Road μετα τη γεφυρα.

Χουα Χιν & περιχωρα

Το πρωτο παραθαλασσιο θερετρο της Ταιλανδης καθιερωθηκε αρχικα απο την ανωτερη ταξη της Μπανγκοκ στις αρχες του 20ου αιωνα. Οι ξενοι την ανακαλυψαν πιο προσφατα, ομως οι παραθεριστες ανεκαθεν την προτιμουσαν για τη φιλικη και ευεργετικη της ατμοσφαιρα, η οποια προσθετει μια αλλη διασταση στα πανεμορφα και ποικιλα διεθνη παραλιακα θερετρα της Ταιλανδης. Δυστυχως, η χωρις προγραμματισμο αναπτυξη της τη δεκαετια του 1990 εχει αφαιρεσει κατι απο τη γοητεια της πολης.

Η Χουα Χιν ηταν για χρονια ο αγαπημενος προορισμος της βασιλικης οικογενειας, γεγονος που συνεβαλε σημαντικα στην εικονα και την αναπτυξη της ως ενα απο τα πλεον περιζητητα θερετρα για τους Ταιλανδους. Μαλιστα, καταφερε να αποφυγει τις υπερβολες αλλων παραλιακων θερετρων και σε γενικες γραμμες να διατηρησει την ηρεμη οψη της. Ωστοσο, υπαρχει η αισθηση οτι οι αρμοδιες τοπικες αρχες οφειλουν να προσεξουν περισσοτερο στο μελλον τον πολεοδομικο σχεδιασμο, αν δεν θελουν να δουν το αισιοδοξο παρωνυμιο της πολης <<βασιλισσα της ηρεμιας>>, να καταληγει σε τραγικη ειρωνεια. Οι ξενοι επισκεπτες, σπανιο θεαμα πριν απο μερικα χρονια, συρρεουν σημερα στις πρωτης ταξεως εγκαταστασεις, μεταξυ των οποιων περιλαμβανονται και διεθνεις αλυσιδες ξενοδοχειων.
    Το παλατι Κλαι Κανγκβον (που σημαινει <<μακρια απο εγνοιες>>), στη Naret-damri Road, ενα δρομο πισω απο την ακτη, χρησιμοποιειται ακομη απο τη βασιλικη οικογενεια.
    Ακομη ενα παλατι που χτιστηκε ως βασιλικο ησυχαστηριο ειναι το Μαρεκ Κανταγιαβαν, που σημαινει <<παλατι της αγαπης και της ελπιδας>>.
    Το 1922 και χαρη στην επισπευση των εργων απο τη βασιλικη οικογενεια, που επισκεπτοταν συχνα την περιοχη, ολοκληρωθηκε ο σιδηροδρομος απο την Μπανγκοκ. Χτιστηκαν δυο σταθμοι σε αποσταση περιπου 100 μετρων μεταξυ τους, ενας για τους κοινους θνητους και ενας για τη βασιλικη οικογενεια. Ο μικροτερος Royal Train Station (Βασιλικος Σιδηροδρομικος Σταθμος) ειναι ενα φανταχτερο στολιδι. Εκει κανει σταση το πολυτελες τραινο Eastern & Oriental Express, που ενωνει τη Σιγκαπουρη με την Μπανγκοκ και συνεχιζει μεχρι το Τσιανγκ Μαι.
    Ο βασιλιας Μπουμιμπολ διατηρει ενα παλατι στη Χουα Χιν και κατα καιρους την επισκεπτεται για να κανει βολτα με τις βαρκες του συνεχιζοντας ετσι μια εκατοχρονη σχεση μεταξυ της Χουα Χιν και της βασιλικης οικογενειας.
    Το Hua Hin Railway Hotel (Damnoen Kasem Rd.) χτιστηκε ενα χρονο μετα την αφιξη του σιδηροδρομου στην πολη, καθως η Χουα Χιν γινοταν ολοενα και πιο δημοφιλης στους κυκλους της ταιλανδεζικης ελιτ. Σημερα εχει μετονομαστει στο κοινοτυπο Hotel Sofitel Central Hua Hin, ομως η ανακαινιση του 1986 επανεφερε την αλλοτινη του αιγλη απο την εποχη της αποικιοκρατιας. Πριν απο την πλουσια ανακαινιση του ειχε εμφανιστει στην ταινια του 1984 Κραυγες στη σιωπη ως το ξενοδοχειο Le Phnom του Πνομ Πεν.
    Η προκυμαια των ψαραδων Τα Τιαπ Ρουα Πραμονγκ, στη βορεια ακτη της πολης, ζωντανευει καθε απογευμα, την ωρα που επιστρεφουν οι ψαραδες με την ψαρια της ημερας στοιβαγμενη σε σωρους πλαστικων καλαθιων. Υπαρχουν πολυτελη εστιατορια ξενοδοχειων μεχρι απλα ταβερνακια στην παραλια. Προσοχη, ομως, καθως η τιμη δεν εγγυαται απαραιτητα την αντιστοιχη φρεσκαδα η ποιοτητα.
    Αργα το απογευμα η πολυχρωμη και φτηνη αγορα Τσατσαι, ακριβως μετα την Phetkasen Road, απο την κεντρικη Dechanuchit Road, γεμιζει με ντοπιους που απολαμβανουν φρεσκα θαλασσινα σε μια θορυβωδη, διασκεδαστικη ατμοσφαιρα. Θα βρειτε επισης ψαροταβερνες στην Damnoen Kasem Road, μεταξυ των οδων Naep Khehat και Punsuk.
    Το Hotel Sofitel Central δεσποζει με χαρη πανω στην περιφημη παραλια Χουα Χιν. Στα νοτια, η παραλια καταληγει σ' εναν αποκρημνο βραχο που αποκαλειται Καο Τακιαπ η <<λοφος με ξυλακια>> (αυτα που χρησιμοποιουν αντι για πιρουνι), λογω των διδυμων κορυφων του. Στην πλαγια του βραχου υψωνεται επιβλητικα το χρυσο αγαλμα του Βουδα, υψους 20 μετρων, του Βατ Καο Λαντ.
    Μπορειτε να επισκεφτητε τις τουριστικες παραλιες Χατ Τακιαπ, Χατ Σουαν Σον και Χατ Ταο. Στο πολυσυχναστο ψαροχωρι Μπαν Πακ Ναμ Πραν υπαρχουν καποιες ερημες παραλιες με τουριστικη υποδομη.
    Υπαρχουν οκτω πολυ καλα γηπεδα γκολφ στη Χουα Χιν και στο γειτονικο Τσα-αμ, χαρη στα οποια η περιοχη θεωρειται ενα απο τα κατ' εξοχην κεντρα για γκολφ στην Ασια. Οι τιμες ειναι λογικες και μπορειτε να νοικιασετε απο μπαστουνια του γκολφ μεχρι καροτσακια. Δυο απο τα καλυτερα γηπεδα γκολφ ειναι η Βασιλικη Λεσχη Γκολφ της Χουα Χιν στο δυτικο ακρο της πολης και η πιο εκλεπτυσμενη Βασιλικη Λεσχη Σπρινγκφιλντς του Τσα-αμ (193 Huay-Sai Nua, Petchkasem Rd., Cha-am). H εταιρια Hua Hin Golf Tours μπορει να σας κανει προτασεις και κρατησεις.
    Δυτικα της Χουα Χιν, σε αποσταση 29 χλμ., κοντα στο χωριο Μπαν Νονγκ Πλαμπ, βρισκονται κρυμμενα μεσα στα δασοσκεπαστα βουνα καποια πολυ ενδιαφεροντα σπηλαια.

Πληροφοριες: Hua Hin Municipal Office, στη γωνια Phetkasem Rd. & Damnoen Kasem Rd., Hua Hin.


ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ χωρις να θελω
θα ΠΕΘΑΝΩ χωρις να θελω
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ τουλαχιστον
να ζησω οπως θελω

Αποσυνδεδεμένος Thailander

  • ***
  • Μηνύματα: 503
  • Φύλο: Άντρας
  • "Ride slower than your guardian angel can fly"
Απ: Ενδοχωρα & θαλασσια παρκα Νοτιας Ταιλανδης
« Απάντηση #1 στις: Οκτωβρίου 07, 2008, 23:23:37 μμ »
Εθνικο Παρκο Καο Σαμ Ροι Γιοτ

Το Καο Σαμ Ροι Γιοτ (<<Βουνο των τριακοσιων κορυφων>>) ηταν το πρωτο παραθαλασσιο εθνικο παρκο της Ταιλανδης. Τα 98 στρεμματα γης και η θαλασσια περιοχη του ανακηρυχτηκαν εθνικο παρκο το 1966. Το τοπιο χαρακτηριζεται απο αποκρημνους ασβεστολιθικους λοφους που κρυβουν μεσα τους βαθιες σπηλιες και υψωνονται πανω απο παραθαλασσια ελη, λιμνοθαλασσες και απομερες παραλιες. Το κεντρο επισκεπτων στο Μπαν Καο Νταεγνκ (θα πατε απο τον Highway 4) διαθετει πληροφοριες για αυτα τα μερη.

Κυριοτερα αξιοθεατα:
- To βασιλικο περιπτερο της σπηλιας Ταμ Πραγια Νακον
- Παραλια Λαεμ Σαλα. Διαθετει μπανγκαλοου και ενα εστιατοριο.
- Σπηλαιο Ταμ Καεο
- Σπηλαιο Σαι. Πατε μονο με οδηγο
- Παραλια Σαμ Πραγια
- Καναλι Κλονγκ Νταενγκ
- Κορυφη Καο Νταενγκ στα 157 μετρα με εκπληκτικη θεα
- Υγροβιοτοπος Ρονγκ Γιαι

Khao Sam Roi Yot National Park: Royal Forestry Department, 61 Phahonyothin Rd., Bangkhen, Bangkok.
                         Πληροφοριες: 500/51 Phetkasem Rd., Cha-am.

Πρατσουαπ Κιρι Καν

Αυτη η ησυχη πολη αποτελει περισσοτερο περασμα παρα σταθμο για τους επισκεπτες. Η θεση της στη λεπτη λωριδα γης που ενωνει την Μπανγκοκ και τις κεντρικες πεδιαδες με τη Μαλαικη Χερσονησο εχει αποτελεσμα οι τουριστες να προσπερνουν το Πρατσουαπ, καθως οδηγουν με ταχυτητα στον αυτοκινητοδρομο Highway 4. Ωστοσο, προκειται για μια ευχαριστη και ηρεμη πολη ψαραδων, γραφικα χτισμενη στο χειλος ενος καμπυλωτου ορμου του Κολπου της Ταιλανδης.

Το Πρατσουαπ Κιρι Καν φημιζεται για τα θαλασσινα του κι ενα γευμα σε καποια απο τις δυο νυχτερινες αγορες (η μια διπλα στο μολο στην Cha Telah Road και η αλλη διπλα στα δημοτικα γραφεια στο κεντρο της πολης) ειναι ενας ιδιαιτερα ευχαριστος και γευστικος τροπος για να περασετε το βραδυ σας.

Κυριοτερα αξιοθεατα & παραλιες
- Καο Τσονγκ Γκρα Τζοκ (<<βουνο της σηραγγας με τους καθρεφτες>>), με το ναο στην κορυφη του, τον Βατ Ταμικαραμ, και τις συμμοριες <<πορτοφολαδων>> μαιμουδων.
- Παραλια Αο Μαναο 5 χλμ. απο την πολη
- Παραλια Χατ Βα Κο 9 χλμ. νοτιοτερα
- Κωμοπολη Μπαν Αο Νοι
- Σπηλαιο Ταμ Καο Καν Κρανται με τον εντυπωσιακο ξαπλωμενο Βουδα, μηκους 16 μετρων.

Τσουμπον & περιχωρα

Η πολη Τσουμπον βρισκεται στην ανατολικη πλευρα του Ισθμου του Κρα. Απο εκει ο κυριος δρομος προς τα νοτια χωριζεται στον Highway 4, που διερχεται απο τα βουνα της Μαλαικης Χερσονησου με κατευθυνση το Ρανονγκ και την ακτη της θαλασσας του Ανταμαν, και στον Highway 41, που συνεχιζει κατα μηκος του Κολπου της Ταιλανδης μεχρι και περα απο το Σουρατ Τανι, οπου απλωνεται μια σειρα ακρογιαλιων με νησακια και κοραλλια στ' ανοιχτα.

Παραλιες & νησακια γυρω απ' το Τσουμπον
- Εθνικο Θαλασσιο Παρκο Μου Κο Τσουμπον. Προσφερεται για καταδυσεις, αν και δεν εχει ακομα εξερευνηθει πληρως
- Παραλια Τουνγκ Βουα Λαεν με το συγκροτημα Chumpon Cabana Resort
- Νησι Κο Νγκαμ Γιαι
- Νησι Κο Νγκαμ Νοι. Δεν επιτρεπεται να πλησιασετε στο νησι αυτο λογο της εκμεταλλευσης του νησιου απο εναν κερδοσκοπικο οργανισμο εμποριας φωλιων πετροχελιδονων.
- Νησι Κο Λακ Νγκαμ
- Παραλια Χατ Σαι Ρι 28 χλμ. απο Τσουμπον απο τον Highway 4001

Πληροφοριες: 5 Talat Mai Rd., Surat Thani.

Ρανονγκ & περιχωρα

Αυτη η συνοριακη πολη ιδρυθηκε στα τελη του 18ου αιωνα ως κεντρο εξορυξης κασσιτερου απο τους Κινεζους Χοκιεν. Σημερα η επιρροη τους ειναι ορατη στην αρχιτεκτονικη του τοπου και στο εργατικο πνευμα που χαρακτηριζει τους κατοικους. Το γειτονεμα του Ρανονγκ με τη σφυζουσα εμπορικη πολη Βικτορια Ποιντ του Μιανμαρ (Βιρμανιας), που βρισκεται στην απεναντι οχθη των βρομικων εκβολων του Πακ Τσαν, και ο ρολος του ως μεγαλο επαρχιακο αλιευτικο λιμανι του δινουν μια κινητικοτητα δυσαναλογη με το σχετικα μικρο πληθυσμο του.

Κυριοτερα αξιοθεατα:
- Μνημειο Ναι Και Ρανονγκ
- Θερμες πηγες & λουτρα του Βατ Ταποταραμ. Στον Highway 4005, περιπου 1 χλμ. ανατολικα της πολης. Το ξενοδοχειο Jansom Thara Spa Resort (Phetkasem & Kamlangsap Rds.) διαθετει ενα γιγαντιο τζακουζι για τους επισκεπτες του, το οποιο τροφοδοτειται με νερο απο τις πηγες.
- Εκδρομη απο το λιμανι Σαπαν Πλα, 8 χλμ. δυτικα της πολης, στην απεναντι μερια των εκβολων, στο Βικτορια Ποιντ. Τις εκδρομες οργανωνει το τουριστικο γραφειο Janson Travel.
- Καζινο και γηπεδο γκολφ πανω σ' ενα νησακι στη βιρμανικη πλευρα των συνορων.
- Νησι Κο Τσανγκ
- Εθνικο Θαλασσιο Παρκο Λαεμ Σον
- Παραλια Μπανγκ Μπεν μεσα στο εθνικο θαλασσιο παρκο
- Παραλια Λαεμ Σον
- Νησια Κο Καμ Γιαι & Κο Καμ Νοι. Προσφερονται για καταδυσεις
- Νησι Κο Καμ Τοκ. Δεν υπαρχουν καταλυματα και φυλαξη
- Νησι Κο Παγιαμ με ιδιωτικα καταλυματα

Τσαιγια & Βατ Σουαν Μοκ

Μεχρι το 10ο αιωνα η Τσαιγια φερεται ως η πρωτευουσα της ινδουιστικης αυτοκρατοριας Σριβιτζαγια, η οποια εκτεινοταν στο μεγαλυτερο μερος της Ινδονησιας, Μαλαισιας και Νοτιας Ταιλανδης. Καποιοι διατεινονται οτι το ονομα αυτο προηλθε απο τη λεξη Σριβιτσαι, την ταιλανδεζικη αποδοση της Σριβιτζαγια της Ιαβα, ενω αλλοι διαφωνουν εμμενοντας στην εμπεριστατωμενη πεποιθηση οτι διοικητικο κεντρο της Σριβιτζαγια πρεπει να ηταν η Σουματρα.

Ο ναος Πρα Μποροματατ Τσαιγια 1,5 χλμ. νοτιοανατολικα της Τσαιγια απο τον Highway 4191 με το Βατ Καου ειναι ενα κυριο αξιοθεατο της πολης.
    Το Βατ Σουαν Μοκ (<<ναος του κηπου της απελευθερωσης>>), ενα συγχρονο μοναστηρι μεσα στο δασος, νοτιοδυτικα της Τσαιγια απο τον Highway 41, αντανακλα το μη συμβατικο στιλ που χαρακτηριζε τον ιδρυτη του και πιο διασημο μοναχο της Ταιλανδης, τον Μπουνταντασα Μπικου (1906-1993). Η ριζοσπαστικη του προσεγγιση στο βουδισμο ανετρεψε τα δεδομενα του τελετουργικου και της προκαταληψης προκαλωντας την οργη της θρησκευτικης ιεραρχιας και κερδιζοντας τη συμπαθεια του λαου.
    Το Βατ Σουαν ειναι το δημοφιλεστερο βουδιστικο ησυχαστηριο διαλογισμου για τους Δυτικους, συνδυαζοντας στοιχεια ζεν, ταοισμου και χριστιανισμου σ' ενα εντελως πρωτοποριακο συνολο. Οι μοναχοι του βατ δινουν μαθηματα διαλογισμου (στ΄αγγλικα) τις πρωτες δεκα μερες καθε μηνα. Τα κελια διαλογισμου με φοντο το πανεμορφο δασος ειναι ιδανικα για να βρει κανεις γαληνη και απομονωση. Κρατησεις κελιων πρεπει να γινουν στο βατ λιγες μερες πριν. 
ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ χωρις να θελω
θα ΠΕΘΑΝΩ χωρις να θελω
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ τουλαχιστον
να ζησω οπως θελω

Αποσυνδεδεμένος Thailander

  • ***
  • Μηνύματα: 503
  • Φύλο: Άντρας
  • "Ride slower than your guardian angel can fly"
Απ: Ενδοχωρα & θαλασσια παρκα Νοτιας Ταιλανδης
« Απάντηση #2 στις: Οκτωβρίου 09, 2008, 00:42:16 πμ »
Σουρατ Τανι

Αυτο το εμπορικο λιμανι δεχεται πληθος επισκεπτων, οι οποιοι δυστυχως φτανουν με την προθεση να ξαναφυγουν οσο το δυνατον συντομοτερα. Ο ρολος της πολης ως σημειο αφετηριας για το δημοφιλες αρχιπελαγος του Κο Σαμουι, το Πουκετ και το Νοτιο Ακρο της Ταιλανδης εμμελε να καθοριζει το μελλον της. Το Σουρατ Τανι (που σημαινει <<η πολη των καλων ανθρωπων>>) ειναι ταυτοχρονα ενα πολυσυχναστο και ακμαζων εμπορικο κεντρο με ενδιαφεροντα αξιοθεατα που αξιζει να επισκεφθει κανεις περιμενοντας το επομενο φεριμποτ, τρενο η λεωφορειο.

Το τοπικο τουριστικο γραφειο οργανωνει μινι κρουαζιερες στις εκβολες του ποταμου Τα Πι, ο οποιος διεισδυει στην ενδοχωρα απο τον Κολπο της Ταιλανδης αποτελωντας την κυρια υδατινη αρτηρια και το λιμανι της πολης. Κατα την διαρκεια της κρουαζιερας θα περασετε απο εκτασεις μαγκροβιων δασων και αναμεσα τους θα δειτε ετοιμορροπους μολους ψαραδων και καρναγια. Ο τοπος αυτος συγκεντρωνει επισης πληθος πουλιων. Στη βορεια οχθη του ποταμου σχηματιζονται khlongs (καναλια) που εισχωρουν στο καταπρασινο εσωτερικο της περιοχης.
    Στις καθαροτερες εκβολες του Τα Τονγκ, στα νοτιοανατολικα, εκτρεφονται τα περιφημα γιγαντια στρειδια tilam του Σουρατ Τανι. Δοκιμαστε τα στα εστιατορια κατα μηκος της θορυβωδους προκυμαιας.
    Νοτιοδυτικα της πολης (9 χλμ.) στον Highway 401, στη Σχολη Εκπαιδευσης Μαιμουδων του Σουρατ Τανι, ο Σομπον Σαεκαου μαθαινει στις μαιμουδες μακακους να σκαρφαλωνουν στα δεντρα για να μαζευουν καρυδες. Οι μακακοι χρησιμοποιουνται κατα παραδοση απο τους αγροτες για την περισυλλογη καρπων καρυδας και ειναι απολαυση να τους βλεπει κανεις σε ωρα εργασιας.
    Η σχολη μαιμουδων του Σουρατ Τανι ειναι η πιο διασημη της Ταιλανδης και ιδρυθηκε το 1985 με την υποστηριξη του βασιλια. Ο Σομπον οργανωνει κατα καιρους επιδειξεις για το κοινο, ζητηστε ομως πληροφοριες απο το τοπικο τουριστικο γραφειο.
    Περιπου 1 χλμ. δυτικα της σχολης εκπαιδευσης μαιμουδων, στην παρακαμψη του Highway 4009, υψωνεται στην κορυφη ενος λοφου πανω απο το δασος η ψηλη λευκοχρυση στουπα Σι Σουρατ. Στεγαζει βουδιστικα κειμηλια που δωρισε η ινδικη κυβερνηση και προσφερει ωραια θεα προς τον ποταμο Τα Πι.
    Συνεχιστε κατα μηκος του Highway 41 μεχρι τον Highway 4142. Ο δρομος θα σας οδηγησει στην ακτη και στο Βατ Καο Σουβαν Πραντιτ, μια συγκλονιστικη παγοδα, υψους 45 μετρων, στην κορυφη ενος λοφου με πανοραμικη θεα στη θαλασσα, που αποτελει το πλεον θεαματικο επιστεγασμα της επισκεψης σας στην πολη του Σουρατ Τανι.

Πληροφοριες: 5 Talat Mai Rd., Surat Thani.
ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ χωρις να θελω
θα ΠΕΘΑΝΩ χωρις να θελω
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ τουλαχιστον
να ζησω οπως θελω

Αποσυνδεδεμένος Thailander

  • ***
  • Μηνύματα: 503
  • Φύλο: Άντρας
  • "Ride slower than your guardian angel can fly"
Απ: Ενδοχωρα & θαλασσια παρκα Νοτιας Ταιλανδης
« Απάντηση #3 στις: Οκτωβρίου 12, 2008, 04:20:31 πμ »
Εθνικο Παρκο Καο Σοκ

Το παρκο αυτο μαζι με τα γειτονικα καταφυγια αγριων ζωων αποτελουν τη μεγαλυτερη προστατευμενη περιοχη της Μαλαικης Χερσονησου, με συνολικη εκταση 4.000 τετρ. χλμ. Το Καο Σοκ χαρακτηριζεται απο κατακορυφους ασβεστολιθικους βραχους και βουνα σκεπασμενα με δαση της βροχης.

Ο ξενωνας Tree Tops Jungle Guesthouse (επικοινωνηστε με το πρακτορειο Vieng Travel στην Μπανγκοκ, η το Greenwood Travel Phuket) διαθετει δεντροσπιτα, δωματια σε σπηλιες, καθως και πλωτα σπιτακια.

Κυριοτερα αξιοθεατα:
- Τεχνητη λιμνη Τσιεο Λαν. Απο την πελωρια λιμνη θα δειτε να ξεπροβαλλουν πανω απο 100 αποκρημνοι ασβεστολιθικοι μονολιθοι δημιουργωντας ενα τρομακτικο και πρωτογονο σκηνικο. Επισκεφτειτε την νωρις το πρωι, οταν η παχνη τυλιγει τα βραχωδη νησακια.
- Σπηλαια Ταμ Ναμ Ταλου, Ταμ Σι Ρου, Ταμ Κανγκ Νταο.
- Καταρρακτες Βινγκ Χιν (καταρρακτης του τρεχουμενου βραχου), Τον Γκλοι, Σιπ Ετ Τσαν.
- Υδατινη αρτηρια Κλονγκ Σοκ.
- Χαραδρα Τανγκ Ναμ με μια λιμνουλα οπου μπορειτε να κολυμπησετε.

Εθνικο Θαλασσιο Παρκο Μου Κο Σουριν

Αυτη η εντυπωσιακη προστατευμενη θαλασσια περιοχη ειναι μια τελεια ευκαιρια για να εξερευνησει κανεις καποια απο τα πιο παρθενα μερη της Ταιλανδης, τοσο μεσα οσο κι εξω απο το νερο, σε μια κατασταση ευχαριστης απομονωσης. Αυτο το αρχιπελαγος πεντε νησιων στη Θαλασσα Ανταμαν, 100 χλμ. βορεια των νησιων Σιμιλαν και 60 χλμ. απο την ενδοχωρα, φημιζεται κυριως ως κεντρο καταδυσεων, ομως εχει πολλες ακομα οψεις που προσελκυουν και επισκεπτες με αλλα ενδιαφεροντα.

Υπαρχει η δυνατοτητα διαμονης σε φτηνα μπανγκαλοου-κοιτωνες στο Κο Σουριν Νουα, αλλα πρεπει να κανετε κρατηση στο γραφειο ξηρας του παρκου στο Μπαν Χιν Λατ, βορεια του Κουρα Μπουρι και 160 χλμ. βορεια του Πουκετ. Κρατησεις γινονται επισης στη Διευθυνση Εθνικων Θαλασσιων Παρκων του Βασιλικου Δασαρχειου στην Μπανγκοκ.

Κυριοτερα αξιοθεατα & μερη για καταδυση: 
- Νησια Κο Σουριν Νουα & Κο Σουριν Ται
- Ορμος Αο Μαε Γιαι. Το καλυτερο μερος για ερασιτεχνικη καταδυση
- Υποθαλασσιος κοσμος Χιν Κονγκ
- Βραχος Ρισελιε. Η ωραιοτερη τοποθεσια για καταδυση. Κολυμπηστε μαζι με τους εντυπωσιακους φαλαινοκαρχαριες, το μεγαλυτερο ψαρι στον κοσμο. Ο βραχος Ρισελιε ειναι μια απο τις ελαχιστες περιοχες καταδυσης στον κοσμο, οπου εμφανιζονται τακτικα αυτα τα οντα.
- Υφαλος Κο Τορινλα

Εθνικο Θαλασσιο Παρκο Μου Κο Σιμιλαν

Ελαχιστα μερη μπορουν να συναγωνιστουν τις ομορφιες που κρυβουν εντος κι εκτος της θαλασσας τα εννεα νησια του Εθνικου Θαλασσιου Παρκου Μου Κο Σιμιλαν. Το αρχιπελαγος βρισκεται στη Θαλασσα Ανταμαν, 40 χλμ. απο τη νοτιοδυτικη ακτη της Ταιλανδης, και θεωρειται απο τις καλυτερες τοποθεσιες για καταδυση σε ολοκληρη την Ασια. Η ονομασια Σιμιλαν προερχεται απο τη μαλαισιανη λεξη sembilan που σημαινει <<εννια>>.

Γυρω απο τα εννεα νησακια του Κο Σιμιλαν -το καθενα συνοδευεται και απο εναν αριθμο εκτος απο το ονομα- υπαρχουν 19 επισημα αναγνωρισμενες περιοχες για καταδυση με ειδικα γνωρισματα η καθεμια.

Μερη για καταδυση:
- Κριστμας Ποιντ & Μπρεκφαστ Μπεντ (για καταδυση πρωι) του Κο Μπανγκρου (Νησι αρ. 9)
- Φανταζι Ριφ (Νησι αρ. οκτω) ειναι απο τα πιο δημοφιλη σημεια για καταδυση
- Μπικον Ριφ (η Νοτιος)
- Ελεφαντ Χεντ μεταξυ του Κο Σιμιλαν και του Κο Παγιου (Νησι αρ. 7)
- Μπατφις Μπεντ κοντα στο Κο Μιανγκ Σανγκ (Νησι αρ. 6), μεχρι το κατακορυφο κοραλλενιο τοιχο των 40 μετρων και τους καρχαριες-λεοπαρδαλεις στο Κο Μιανγκ (Νησι αρ. 4).
- Κο Παγιαν & Κο Παγιανγκ
- Κο Χουγιονγκ (Νησι αρ. 1)

Επισκεψη στα νησια
Τα γραφεια του Εθνικου Παρκου βρισκονται στο Κο Μιανγκ και στο Κο Σιμιλαν. Το Κο Μιανγκ εχει επισης ενα χωρο για καμπινγκ και μπανγκαλοου. Κρατησεις για τα μπανγκαλοου πρεπει να γινονται τουλαχιστον ενα μηνα πριν μεσω της Διευθυνσης Εθνικων Θαλασσιων Παρκων του Βασιλικου Δασαρχειου στην Μπανγκοκ η στο γραφειο της στο Ταπ Λαμου.
    Αρμοδια πρακτορεια στο Πουκετ ειναι τα Fantasea Divers, Siam Diving Center, Marina Divers, Scuba Cat Diving και Dive Asia.

Αλλα αξιοθεατα στη Νοτια Ταιλανδη

- Μπουρμα Μπανκς & νησια Μεγκουρι. Μια απο τις διασημοτερες καταδυτικες τοποθεσιες στον κοσμο (130 χλμ. στ' ανοικτα της ακτης, μετα τα νησια Σουριν). Οργανωνονται εκδρομες απο Πουκετ.

- Ισθμος του Κρα. 22 χλμ. χωριζουν Ειρηνικο και Ινδικο Ωκεανο.

- Καο Λακ
  Ενα απο τα καλυτερα φυλαγμενα μυστικα του Νοτου ειναι τα 25 χλμ. των πανεμορφων ακρογιαλιων παραληλα προς τον Highway 4, μεταξυ του Τακουα Πα (στα μισα του δρομου Ρανονγκ-Πουκετ) και του χωριου Καο Λάκ.
    Υπαρχουν αναριθμιτα θερετρα, τα οποια δεν εχουν τυχει της δεουσας εκτιμησης, κατα μηκος αυτης της ακτης, που προσελκυει κυριως Ευρωπαιους τουριστες. Η μεγαλη παραλια του Καο Λακ με τη λευκη αμμο ειναι απο τις πιο δημοφιλεις, αλλα ποτε δεν παρατηρειται συνωστισμος, ακομα και κατα την υψηλη τουριστικη σεζον, απο Νοεμβριο μεχρι Μαρτιο. Μπορειται να ναυλωσετε μηχανοκινητες πιρογες για καταδυτικες εξορμησεις σ' ενα μεγαλο κοραλλιογενη υφαλο 45 λεπτα απο την ακτη. Η παραλια Καο Λακ φτανει σχεδον μεχρι τη Χατ Μπαν Σακ, 14 χλμ. βορειοτερα, μια παραλια με δεντρα κασουαρινα (πευκα της θαλασσας) σ' ενα πλατυ, γραφικο ορμο και στεκι για πικνικ τα Σαββατοκυριακα.

- Σπηλια ναος Βατ Πρακαγιανγκ με τα αγαλματα του Βουδα μεσα στη σπηλια 12 χλμ. νοτια του Κρα Μπουρι & καταρρακτες Πουνγια Μπαν 16 χλμ. βορεια του Ρανονγκ. 


 



« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 12, 2008, 04:31:44 πμ από Thailander »
ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ χωρις να θελω
θα ΠΕΘΑΝΩ χωρις να θελω
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ τουλαχιστον
να ζησω οπως θελω